fredag 18 oktober 2013

Prickar

Jag ska på födelsedagskalas, och då behöver man ha något festligt på naglarna. Så det blev prickigt idag.

Etos - 122
Vi börjar med en vit grund. Här är det två lager av Etos 122, som blev helt ok. Jag brukar har problem med att vita lack inte blir jämna, men det här funkade.

Yes Love - B17
Här är ett för mig nytt märke, Yes Love. Jag hittade det i somras på min jobbresa. De hade lite olika roliga varianter. Det här påminde mig i flaskan om ett spräckligt fågelägg, och finishen heter "speckled". I flaskan är det gråaktigt, men på nageln visade det sig att basen är i det närmaste helt genomskinligt. Så det vita lacket var helt nödvändigt. Tyvärr. Det förtar lite av äggkänslan. Nästa gång får jag se till att ha en gråare färg under.

Accessorize - Butterfly
Butterfly behövde inget underlack. Här är det på egen hand, två lager. En gråblålila bas med gott om glitter i.

122, Butterfly
B17 över 122, Butterfly
Så, det borde funka på kalas. Nu ska jag bara slå in paketen också. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar