tisdag 18 februari 2014

Alla hjärtans dag, lite så här i efterhand.

Jag tänkte att jag skulle ha en söt manikyr för alla hjärtans dag. Eller, fredag, som man också kunde kalla dagen i år. :-)

Kimmidoll - Mimi
Blä! Det här var ju en så söt flaska, med en liten geishadocka på. Och så visade sig lacket vara praktiskt taget omöjligt att hantera. Jag hittar ingen innehållsförteckning, men både jag och världens bästa syster funderar på om det kanske är vattenbaserat? Efter tre lager var Mimi hyfsat heltäckande som ni ser, men strimmigt och ojämnt och allmänt bökigt. Inte alls roligt.

Nocibé - Angels Only
Glitter fick rädda dagen. Angels Only har en klar bas, med glitter i guld och ett par olika nyanser av rosa. Det var ganska skirt det också, här är det två lager över Mimi. Inte det minsta perfekt, men bättre än innan i alla fall.

Under lördagkvällen pillade jag bort lacket från en nagel. Mimi var liksom segt/gummiaktigt och det gick att dra av hela lacket i en enda bit från nageln. På söndagen rök resten av naglarna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar