lördag 29 mars 2014

Nude och sheer

Dags för en djupdykning i arkivet...

Essie - Playa del platinum
Hmm, jag har inte skrivit hur många lager jag använde av Playa del Platinum, bara att den var "något svårapplicerad". Ska vi gissa på två lager? Och att det här var ett av mina tidiga lack, så att jag inte hade så bra koll på min teknik? Snygg grå-beige färg i alla fall. Som jag valde att använda som grund för en massa skira lack.

Kubiss - 41
Inte heller här står det antal lager, bara "hiskeligt skir". Jag gissar på ett lager över grunden. Ett vagt lila lack med skimmer i grönt och rosa.

Isadora - Apricot
I flaskan ser Apricot persikofärgat ut, men på nageln över Playa del Platinum så ger det mer en guldeffekt. Ett lager över grunden ser vi här.

Playa del platinum, Apricot, 41
Här ser vi alltså grunden på tummen, och två skira lack över. Såhär i efterhand så tycker jag nog att Playa del Platinum var snyggast på egen hand.

Natural Collection - Topaz
Också ett väldigt sött lack, men Topaz skulle nog kunna klara sig på egen hand tror jag. Så ljust blått att det i vissa ljus ser mer silverfärgat ut. Här också ett lager över Playa del platinum.

Topaz, Apricot, 41
Lite småroligt med en så väldigt diskret skittle som det här ju ändå blev. Men jag vet inte om jag är så såld på de här lacken ändå. Kanske att 41 skulle passa bättre över ett mörkt baslack?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar