söndag 18 maj 2014

Tips från coachen

Min syster tipsade om att det hade dykt upp lite roliga lack från Pretty Woman i en butik i stan. Så jag åkte dit och kikade (behövde ändå handla). Tre lack följde med mig hem, två duochroma och ett texturlack. Här ser vi två av dem. Tyvärr hittade jag inga namn eller siffror på dem...
Uppdatering: Min syster skickade en länk till Pretty Womans hemsida där namen fanns.

Pretty Woman - Aquamarine Chrome Polish
Aquamarine Chrome Polish var jäkligt svårt att fota. I verkligheten ser jag mer av skiftningen än vad som syns på bilden. Det syns rätt bra på flaskan i bilden i alla fall. För att försöka få djup och skiftning i färgen använde jag hela fyra lager. Egentligen var det heltäckande på två.

Pretty Woman - White Sugar Candy Polish
White Sugar Candy Plosh är ett texturlack, i deras serie "Sugar Candy". Det var också heltäckande på två lager, men jag använde ändå tre. Texturen känns som och ser ut som ytan på en sockerbit, men med mer skimmer i såklart.

Aquamarine Chrome, White Sugar Candy
Chrome-lacket skiftar från det blågrå som på bilden syns på lillfingret, till det mörka lila som syns på insidan av pekfingret. Om något kan ge mig bra tips på hur man fotar duokromer så blir jag glad. :-)

Uppdatering:
Jag  lyckades lite bättre utomhus.
Aquamarine Chrome, utomhus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar