fredag 27 juni 2014

Ett lila inlägg

Dags att städa ur ett gäng lila lack. Så får jag bort en mapp till i datorn sen. Och det dåliga samvetet för att jag ligger så långt efter dövas. ;-)
Depend - 163
Jag har skrivit om nr 163 att det är "Nice, väl täckande". Jag tolkar det som att det var snyggt på två lager. Det är en riktigt trevlig färg.

GOSH - Gasoline
Ah, Gasoline. Det krävdes tre lager för att få full täckning med det här snygga lacket. Och så var det i princip helt omöjligt att fota. Jag hoppas att det framgår att det har en läcker rödlila bas med glitterpartiklar i som bryter i blått och rosa.

Lumene - Magic Night
Magic Night är riktigt, riktigt snyggt, på två lager. En grymt snygg djup lila färg med rosa partiklar i som liksom flyter i djupet.

Miss Sporty - 205
Det här lacket, 205 (eller Planet Pink, tror jag), täckte på ett enda lager, till min stora förtjusning. Det är en lila nyans som lutar mer åt rosa än blått, men det hör helt klart hemma i den här kategorin.

GOSH - Purple Heart
Ah, kärlek. Purple Heart var ett av mina absolut första duokroma lack, och det var en bra start. Svårt att fota, men det är lika snyggt på nageln som det är i flaskan. Två lager. Och två lack från Gosh i samma inlägg, bara en sån sak. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar