måndag 16 juni 2014

Konsten att fira milstolpar

När jag lade in de senaste lacken i mitt ark så upptäckte jag att jag har trillat över en sån där milstolpe i antal lack. Det spelar inte så stor roll vilket antal jag är uppe i, det fick mig att fundera på hur man firar. Hur gör man? Jag har inga speciella bilder kvar med spektakulära lack, trodde jag. Men kanske lite annorlunda i alla fall?

Fingrs - Monkey Moon
Jag tror inte att jag har visat Monkey Moon tidigare. Flaskan ser ut som en liten apa, mycket gulligt. Lacket i sig är som ni ser lite frostigt nästan. Det gjorde det en smula svårt att få snyggt, men rätt ok. Det är en blekt blågrå ton, och jag tror att det är två lager på den här bilden. Förmodligen hade det blivit snyggare med tre tunna lager.

Elf Show
Det här köpte jag enbart för flaskan. Inte nog med att den har en fantastiskt söt utsirad kork, den är också lite ojämn, så att den lutar. Lacket luktar illa, och jag vet inte om det är tänkt att användas som baslack, överlack eller bara som klart. Jag har funderat på att tömma ut innehållet och använda flaskan till ett frankenlack någon gång.

Depend - 5002
Jag har ingen notering om vad jag lade det här lacket över. Men nr 5002 från Depend är ett krackle-lack med blåmetallisk färg. Jag gillade det rätt skarpt faktiskt. Det får mig att tänka lite på fyrverkerier på något sätt.

Så, då anser jag min passerade milstolpe som firad. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar