fredag 20 juni 2014

Midsommar!

Glad midsommar!

Jag tänkte upprepa succén från förra året och ha en skittle för att fira sommaren. Så får vi hoppas att solen också hjälper till. :-)

Rimmel - Perfect Plum
Perfect Plum var lite skirare än jag trodde, men tre lager blev rätt jämnt. Det är en snygg lila färg med skimmer i. Kanske inte något jag bär så ofta, men helt ok ändå.

Diamond Cosmetics - Razzmatazz
Ännu ett skirt lack. Eftersom jag har så korta naglar funkade tre lager, men på längre naglar hade det krävts mer än så. Det blir jämnt och snyggt redan på ett lager, men skirt... Det är en snygg färg i alla fall. Lite gammelrosa liksom, men med ett skimmer som gör det intressant. 

Monoprix - Abricot
Det är en dag för tre lager verkar det som. Abricot krävde tre lager för att bli jämn. Kanske var det min teknik som fallerade här, för det är egentligen rätt väl pigmenterat. 

Ztiz - 34
Här räckte det med två lager för full täckning, men jag är inte nöjd med nr 34 från Ztiz i alla fall. Finishen här är väldigt känslig för underlacket, som jag fick att bubbla sig... Jaja, återigen en snygg färg. 

Sephora - Lime Cocktail
Now we're talking! Lime Cocktail är både en snygg färg och heltäckande på två lager. Jag är riktigt, riktigt förtjust i Sephoras lack. 

Midsommarskittle, flaskbild

Jag gillar att ha skittles. Och den här blev glad sådan. För en gångs skull tycker jag att det blev samma färg på nageln som i flaskan.

Midsommarskittle, närbild.
En rätt bra samling färger om jag får säga det själv. Jag hoppas på sol, jordgubbar och min familj. Åtminstonde familj och jordgubbar är jag säker på. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar