tisdag 19 augusti 2014

Lyxlack

Det finns vissa lack som är "lyxigare" än andra. Dyrare, svårare att få tag på eller av någon annan anledning mer exklusiva. Deborah Lippmann är ett sånt märke för mig. Jag vet inte om det vore annorlunda om jag bodde eller ofta reste till USA t.ex. Men för mig är de lacken lite lyxiga. Jag äger 2. Här är de.

Deborah Lippmann - Mermaid's Dream
Det här var en lemming för mig, ett lack jag tyckte verkade hur snyggt som helst och väldigt gärna ville ha. Och det infriade löftet. Snyggt, snyggt, snyggt! Här är det tre lager. Fint fint glitter i havsturkos och guld, med lite större blåa glitterpartiklar.

Deborah Lippmann - Across the Universe
Across the Universe var också ett lack jag såg mycket fram emot. Tyvärr hade jag planerat min tid konstigt, så jag slängde på det när jag var stressad... Och så var det mer skirt än jag hade räknat med, så det krävdes fyra lager innan jag var halvnöjd. Antingen ett femte lager, eller blåa underkläder nästa gång. Så resultatet blev inte så bra som jag hade hoppats. Men det har helt klart potential. Basen är blå, vilket gör att de stora glitterbitarna i blått och grönt ser ut som att de är djupt ner i havet (eller ute i rymden). Det ska få komma mer till sin rätt en annan gång, det garanterar jag.

Mermaid's Dream, Across the Universe
Så här blev det tillsammans. Inte en klockren kombination kanske, och slarvigt applicerat/inte städat. Men ändå rätt nice. Jag vet inte om det är ett märke som egentligen är värt priset, men det är roligt att lyxa lite ibland. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar