lördag 13 december 2014

Drakar om natten

I veckan innan julfesten jag skrev om i förra inlägget så hade jag lila naglar. Tyvärr är bilderna riktigt kassa, eftersom jag slarvade en massa när jag lade på lacken, och inte brydde mig om att städa efter mig...

BB Couture - Dragon's Breath
Ah, Dragon's Breath.  Ett lack som jag kastade mig över när jag hittade det, men som jag ändå inte har använt förrän nu. Otroligt fånigt av mig. Jag tror att det kan vara så att jag var lite nervös för att använda det. Det ser så läckert ut i flaskan, och jag ville inte bli besviken.  Förutom att jag kladdade en massa (vilket ju är mitt fel, inte lackets), så blev jag nöjd. Det är en snygg plommonlila grundfärg med fint glitter i. Jag hade kanske velat att det röda i glittret skulle gå fram mer på nageln, men på det hela taget är det här ett mycket trevligt lack. Det här var nog faktiskt tre lager.

Wet n Wild - Night Prowl
Jag matchade draken med Night Prowl, som är en svart bas med lila glitter i. Det blev nästan lite struktur på det, men jag valde att ha på tjockt med överlack för att få en slät yta. Två lager täckte bra.

Dragon's Breath, Night Prowl
Jag ber om ursäkt för den slarviga appliceringen och lite blurriga bilden. Det har varit ett par sådana veckor... Man kan i alla fall se de fina färgerna och det fina skimret rätt bra. Jag tror att Night Prowl är min favorit av de här två...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar