måndag 19 januari 2015

Dags för något lite annorlunda.

Efter ett par svala, ljusa manikyrer tänkte jag att det var dags att välja något lite mörkare.
Ciaté - Strictly Legal
Strictly Legal är lite svårt att beskriva. Det är liksom vinrött/plommonlila med varmguldigt skimmer. Snyggt, och heltäckande på två lager.

China Glaze - Harvest Moon
Harvest Moon är från Hunger Games-kollektionen Capitol Colors från 2012, och alltså ännu ett lack som har väntat ett bra tag på att användas... Två lager, och det här gillar jag verkligen. En jättefin skimrande ljus kopparfärg.

Strictly Legal, Harvest Moon
Den här bilden blev lite överexponerad ser jag nu, riktigt så här lila känns inte Strictly Legal i verkligheten. Oh well. Det är en rätt trevlig kombination i alla fall. Jag åstadkom det jag ville, en mörkare färgskala än föregående manikyrer. Och det är en tydligare accentnagel den här gången...

Det lite fåniga i sammanhanget är att jag bara har sett den första Hunger Games-filmen. Det borde jag förmodligen göra något åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar