söndag 18 januari 2015

Lite sen till partyt

Hösten 2010 släppte Essie ett lack som hyllades av alla coola nagelbloggar, eller i alla fall de flesta. Jag köpte det förra året, men först nu kom det till användning.

Essie - Sew Psyched
Två lager, inga problem att jobba med. Sew Psyched är snyggt, en fin blekt grön färg med diskret skimmer i. Jag vet inte om jag är helt överväldigad över hur fantastiskt det är, men det är definitivt fint. Jag tänkte matcha det med en annan blekt grön färg, fast utan skimmer.

FNUG - Wedges
Här är det också två lager. Wedges är som sagt ett rent crèmelack, inget skimmer här. Men hur smidigt som helst att jobba med, välpigmenterat och flödigt.

Sew Psyched, Wedges
Visst är de otroligt lika? Det är praktiskt taget exakt samma grundfärg. Kanske att Wedges är något lite varmare i tonen, men det är inte mycket det skiljer mellan dem.

Wedges, Sew Psyched
Här ser man lite tydligare skimret i Sew Psyched. Jag gillar båda de här lacken, men det är som sagt inte mycket som skiljer dem åt alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar