onsdag 7 januari 2015

Nyårslack!

Och så blev det nyår. Det är väl rätt passande att jag lägger upp bilder på nyårsmanikyren en dryg vecka senare?

Jag firade nyår lugnt och stillsamt med världens bästa syster och två fina rara vänner. God mat, snacks, vin, film, fyrverkerier på avstånd, trevligt sällskap, trevliga samtal. Bra kväll helt enkelt.

Nu hade jag fått hyfsad ordning på det där Claire's-lacket som hade torkat ihop. Så det blev en skittles-variant på nyårsafton också. Fast med "bara" 6 lack den här gången, och samma konfiguration på båda händerna. Så det blir mycket färre bilder i det här inlägget än i det förra.

Nyårs-skittle!

Låt oss titta närmare på naglarna. Från lillfingret och inåt, så att vi avslutar med det stora fyrverkeriet.

Claire's - Pink och Purple Glitter
Som sina kamrater i förra inlägget var Pink skirt, men här på fyra lager är det faktiskt rätt rejält med färg. Och så två lager lila glitter på det.

Depend - 2060
Nr 2060 är ett av Depends Mirage-lack. Silverfärgat med en liten blåaktig ton. Det är blekt och något skirt, så det här är tre lager.

Biguine - Precious Taupe
Ah, now we're talking. Efter alla skira lack var det lite överraskande och väldigt skönt att hitta ett lack som var så här välpigmenterat. Det hade kunnat räcka med ett lager av det här skönt sandbruna glitterlacket, men jag använde två mest för sakens skull. Det torkade med lite struktur, men ett lager överlack gjorde det slätt.

Depend - 2052
Det här gillade jag! Två lager täckte helt av nr 2052, som har en gråsvart bas, och grönguldigt glitter. Jag tänker mig liksom en gammal guldskatt som har legat gömd länge, och blir upptäckt av hjältarna i en äventyrshistoria.

Och nu, stor fanfar och jubel för kvällens stjärna. Den avslutande stora pjäsen i fyrverkeriet. Hololacket!

Formula X - Freaky Like Freud
Den här juvelen hittade jag i Täby Centrum (som borde få ett eget inlägg, nu när jag tänker efter). Freaky Like Freud är silverholo, välpigmenterat och blingigt som få. Jag är mycket, mycket förtjust! Det är två lager här, och bara kolla på blinget! Jag har ett överlack på, men det verkar inte ha dämpat blinget alls.

Bling it!
Helt klart redo för fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar