fredag 16 januari 2015

Vinterblekt

Det har varit lite si och så med vintern hittills. Några korta stunder av snö, blandat med mörker och blöta. Ganska långt ifrån de svala blågröna färgerna i t.ex. filmen Frost. Så jag tänkte att jag får skapa mig lite egen vinterkänsla.

Ztiz - 87
Två lager räckte för det här relativt lättarbetade babyblå crèmelacket. En ganska söt färg, inget direkt speciellt, men fin.

Ztiz - 88
Och så dess kompanjon i mintigt grön. Två lager för det också. Det kändes lite krångligare att jobba med, lite mer benäget att bli flammigt än det blå. Men också en rätt så trevlig färg.
87 och 88
Det blev ganska nära vad jag hade tänkt mig, svala blå och gröna toner som känns lämpliga för vinter.

Depend - 4008
För att få den rätta vintriga känslan behövdes det lite iskristaller tänkte jag, så det blev två lager Depend 4008 över Ztiz 88.

87, 88, 4008
Jag blev rätt nöjd. Kanske att 4008 inte kommer helt till sin rätt här, men det är inte helt fel heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar