lördag 11 april 2015

Blått och grönt

För några veckor sedan plockade jag ut två flaskor som jag i halvmörkret tyckte var rätt lika varandra... Ack så fel jag hade.

Models Own - Emerald Black
Ok, det här lacket är påstått duokromt i grönt och svart, därav namnet. Jag blev inte direkt impad av det dock. Det är ett helt ok snyggt mörkgrönt lack med skimmer, men de här övertydliga skiftningarna tyckte jag inte att jag såg. Två lager.

Wet n Wild - Blue Moon
Jag fick för mig att Blue Moon var duokromt i grönt och blått. Men det är som nu ser mest blått. Fast med en grön ton. Mycket blåare än jag trodde i alla fall, och inte alls särskilt likt Emerald Black. Två lager här också.

Emerald Black Blue Moon
Det är fint skimmer i båda lacken, och jag gillar dem båda två. Men de var inte så lika som jag trodde. Jag måste bli bättre på att dubbelkolla vad jag har plockat fram för flaskor i bra ljus...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar