fredag 24 april 2015

Fredagsmys - Uppdaterad

Eller nåt. Jag åkte och handlade mat med en kompis efter jobbet. Vi käkade middag på Max och snackade skit. Trevligt, men jag är fånigt trött och virrig. Fick för mig att jag skulle pynta naglarna när jag kom hem.

Models Own - Purple Blue
Purple Blue är från kollektionen Beetle Juice, som ska vara duokromer. Enligt namnet ska alltså det här skifta mellan lila och blått. Man kan se antydningar till båda färgerna på bilden, men i ärlighetens namn så känns det mer brunt med skimmer i, än vare sig lila eller blått. Dessutom var det ganska skirt, så det är tre lager på bilden.

Layla - CE52
Betydligt roligare var det här, CE52 från Layla. Egentligen räckte två lager alldeles utmärkt på mina korta naglar, men det blev tre av bara farten. En snygg lila bas med små flakes i liksom rosaguldigt. I like it!

Purple Blue, CE52
Lite svårt att fota eftersom skimret blir suddigt. Men ni ser ju att Purple Blue inte är särskilt blå eller lila, men att CE52 däremot är blått, lila, rosa och bara jäkligt snyggt. Det blir en bra helt.

Uppdatering:
Man borde inte har förutfattade meningar, döma boken efter omslaget etc. Och inte heller döma ett lack förrän man har sett det i dagsljus. För det kan visa sig att man har fel, helt fel, om man försöker dra slutsatser om ett duokromt lack i ett för kallt och vitt ljus...

Purple Blue, CE52, i dagsljus
Purple Blu är ju visst snyggt! Det är visst duokromt, i blått och lila och dessutom i bronsrosa. Och CE52 blir mer tydligt flakie i dagsljus också. Bah, dumma jag som inte har tålamod utan dömer stackars oskyldiga lack i förtid.

1 kommentar: