fredag 17 april 2015

Spirande grönt

Det händer verkligen massor ute nu. Gräsmattor, buskar och träd börjar bli gröna. Mycket trevligt. Vem är jag att bryta trenden liksom?

Gina Tricot - Pear
Pear var lite svårt att få jämnt och snyggt tyckte jag. Det fick bli tre lager. Och så blev det lite gulare än jag trodde att det skulle bli. Jag tänker mig att päron är lite mer åt det gröna håller. Men det är snyggt. Det finns ett jättefint skimmer i det här lacket som jag gillar.

Gina Tricot - Green Dot
Gah så svårt att fota! Green dot är ett glitterlack med klar bas och kvadratiska och runda glitter i två nyanser av gröngult, samt vita hexagoner. Det är riktigt, riktigt snyggt. Men det kommer inte till sin rätt över Pear. Det är synd, för jag trodde att det skulle bli en bra matchning. Det är snyggt, men som sagt, glittret poppar inte. Det är två lager här, och det som syns mest är det vita hexagonerna. De gulgröna partiklarna smälter in för bra i Pear. Det här måste jag testa över vitt tror jag.

Är det förresten någon som vet vad det brittiska talesättet "it's all gone a bit pear shaped" kommer ifrån? Det betyder typ att något har gått åt skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar