söndag 12 april 2015

Vårpasteller

Vårens kollektion från Depend är söta pasteller, jag köpte tre av dem och använde alla tre samtidigt när jag skulle iväg på kalas.

Depend - 4057, Lovely Wildflowers
Jag tycker om Lovely Wildflowers. Det var lite svårt att få snyggt eftersom det är en lite småklurig finish. Liksom lite matt siden över det hela, vilket gjorde att det lätt blev så att penseldragen syntes. Men det räckte med två lager. Jag tänker syren när jag ser den här färgen.

Depend - 4062, Apple Pie
Njae, Apple Pie får mig inte att tänka på äppelpaj, inte alls faktiskt. Men det är ett fint blekt mintgrönt lack. Också heltäckande på två lager.

Depend - 4052, Daisy Petals
Jag undrar om inte Daisy Petals blev favoriten här faktiskt. Också två lager, och med samma finish som de andra. Det får mig att tänka på bröllop, vitt natursiden liksom. I like! Eftersom jag skulle på kalas så piffade jag till det med några prickar i de andra färgerna.

Depend, 4052, 4057, 4062
Många av Depends lack i den här kollektionen var väldigt lika varandra, det fanns flera nyanser av grönt och lila t.ex. Men de här tre är definitivt olika, och fina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar