lördag 30 maj 2015

Rosenrosa frost

Ibland blir det tvära kast. Från sjögrönt glitter till lilarosa frost.

Jasmine Cosmetics - 15
Hmm, vad säger vi om det här? Jasmine Cosmetics nr 15 är ett billigt lack, troligen inköpt på marknad. Det luktar rätt otäckt. Men det var praktiskt taget heltäckande på ett lager (det är två på bilden för säkerhets skull). Den stora nackdelen är att det är en lite frostig/pärlemoraktig finish, vilket gör att penseldragen syns tydligt.

Yes Love - S3
Mnjae, mnje, jag vet inte riktigt jag. Det här är ett klumpigt glitter som var svårt att applicera. Delvis för att det faktiskt är rätt få glitterpartiklar i flaskan, så man får mest upp klar bas på penseln. Och de större glitterpartiklar som man lyckas få upp var svår att få att ligga platt mot nageln. Och så luktar det illa. Det är lite tråkigt, för jag gillar det i flaskan. Rosa och guldflagor liksom. Vad kan gå snett?

Jag tror att det skulle göra sig bättre över en annan bas. Här är det två lager av S3 över ett lager Jasmine Cosmetics 15. En vit eller möjligen svart bas skulle låta de rosa glitterpartiklarna komma mer till sin rätt.
15, S3
Och svårt att få en vettig bild på. Jag borde verkligen, verkligen bygga den där ljusboxen jag har tänkt på i flera år...

Jag vet inte, det är väl lite sött sådär. Men jag är inte wow:ad, det är jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar