fredag 29 maj 2015

Sjögrönt och glitter

Jag brukar ju roa mig med att hitta lack som ser väldigt lika ut i flaskan, och kolla hur lika de faktiskt blir i verkligheten.  Den här gången blev det väldigt likt. Det rör sig om blågröna glitterlack, och jag valde att lägga dem över en bas av IOP Don't Touch My Tutu, som är ett vitt jellylack.

HM - Mermaid
Först ut är Mermaid. Det är två lager glitter över två lager bas. Det är ganska små glitterpartiklar, och jag skulle säga att det blå överväger. Det är också ganska dova färger.

HM - Paradise Peacock
Sen kommer Paradise Peacock, som är lite ljusare, lite större partiklar, och som har inslag av andra färger. Jag skulle vilja påstå att det är holopartiklar i, och att det är det som ger det här intrycket av rosa och lila.

Mermaid, Paradise Peacock
Det är inte en jättebra bild det här... Men det var svårfotat. Det går i alla fall att se att Paradise Peacock är ljusare, speciellt i den gröna tonen. Och att den har rätt skojiga ljuseffekter för sig. 

Jag gillade den här kombinationen. Det blev inte en glitterbomb, eftersom basen var så diskret. Om jag hade haft ett kritvitt lack under så hade det blivit mer "in your face". Men det var lite lagom blingigt och roligt. Och det såg bra ut längre än jag hade trott, även när det började gå små chip ur tipparna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar