torsdag 9 juli 2015

Fantasield

När sa jag senast att jag har världens bästa storasyster? Det har jag nämligen. När hon var i Storbritannien nu senast så köpte hon en "holy grail" till mig nämligen.

För ett par år sedan kom "Fantasy Fire" från Max Factor, som visade sig vara nästan lika fantastiskt bra som det lite äldre 230 från Clarins, men billigare och lättare att hitta. Tyvärr verkade det aldrig komma till Sverige... Men världens bästa storasyster hittade det och köpte det åt mig nu! (Samma syster som köpte just Clarins 230 åt mig för ett par år sen...)

Jag testade det över svart, det ska nog testas över blått eller lila också.

Max Factor - Fantasy Fire över svart
Här är en bild inomhus, ett lager Fantasy Fire över ett lager svart. Det är som synes mest det rödorangea i lacket som kommer fram i det här ljuset, trots att det ser så lila ut i flaskan.

Fantasy Fire
Men så gick jag ut i dagsljus, och då började det hända saker.

Fantasy Fire, röd vinkel.
Fortfarande rätt så rött, men nu lite mer diskret så att det nästan mest ser svart ut.

Fantasy Fire, mellanvinkel
Med lite mer vinkel på ljuset så ser man tydliga färgskiftningar, rött mot grönt. Och lite gulorange i kanterna.

Fantasy Fire, grön vinkel
Och med mer vinkel så blir det nästan giftgrönt. I like it!

I ett mötesrum på jobbet där det kom kallt ljust rakt uppifrån kunde jag se alla färgerna samtidigt på nageln, vilket var otroligt häftigt! Men jag kände inte riktigt att jag kunde dra upp telefonen och försöka fota det på sittande möte... Troligen skulle mina kollegor ha blivit förvirrade. Så ni får ta mitt ord för det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar