fredag 10 juli 2015

Neondödskalleskittle!

Visst är det roligt att man i vårt svenska språk kan skapa nya ord genom att sätta ihop flera befintliga? Det har jag säkert skrivit förr. Börjar jag bli tjatig? Det kanske bara finns ett begränsat antal halvytliga kommentarer att fälla när man skriver en relativt opersonlig blogg mest för att dokumentera lack man använt? Oh well, nu är inte rätt tillfälle att fundera alltför djupt på sånt.

Jag skrev för några veckor sedan att jag hade köpt ett neongrönt nagellack i dödskalleflaska från Karin på Vacker & Underbar. Det är från Glam of Sweden, och det är samma flaska som jag hittade med pastellfärger i vintras. Neonerna hade jag inte sett förrän jag såg att Karin hade det gröna, och jag blev såklart sugen. Lagom någon vecka efter att mitt paket från Karin hade kommit på posten så dök neonlacken upp på Ica Maxi här i stan! Så nu har jag allihop. :-)

Neondödskallar
Den gröna längst till höger är alltså den jag köpte från Karin, och de andra köpte jag själv. Det syns inte över huvud taget att Karin har öppnat den gröna och swatchat den. :-)

Jag bestämde mig för att testa alla på en gång. Så jag grundade med OPI Alpine Snow (det bästa vita jag har att grunda med), och sen var det bara att köra igång.

Glam of Sweden - 168
Det tog två lager av nr 168 för att bli jämnt och heltäckande. Det är inte tokjätteneonigt, men ganska knalligt rosa i alla fall.

Glam of Sweden - 180
Jag använde två lager av det orangea nr 180 också, och här blev det mer tydligt neon tycker jag.

Glam of Sweden - 175
Två lager av nr 175 blev överstrykningspennegult. Rejält lysande neon. Den här gillade jag skarpt!

Glam of Sweden - 176
Och den gröna som startade det hela blev också rejält neon. Jag trodde att det skulle krävas tre lager här, men det räckte faktiskt med två. Det första lagret blev mer limegrönt än neongrönt, men på lager två så skärpte det till sig.

Glam of Sweden - 166
Till sist det lila, nr 166. Också två lager, men det här var inte lika "in your face" som de andra får jag nog tycka. En rätt snygg och rätt knallig lila, men inte lika självlysande som det gula och gröna.

Från tummen: 168, 180, 175, 176, 166
Roligt! Det här är färger jag blir glad av. På bilden så känns det rosa (168) mer neon än jag upplevde det i verkligheten.

Lite roligt är att jag hade ett armband i neonfärger att matcha naglarna emot.

Fingrarna
 Jag saknar ett blått lack, men de andra färgerna matchar rätt hyfsat tycker jag. Den stora skillnaden är väl att pärlorna är matta, medan naglarna är blanka. Den lila färgen är mest lik.

Tumme
I jämförelse med den rosa pärlan så är dock lacket inte neon alls. Men ändå hyfsat snyggt. Gissa förresten vem som har gjort armbandet åt mig? Storasyster såklart.

Neoner i dagsljus, skugga.
Och såhär blev det när jag fotade naglarna i skugga utomhus på en solig dag. Rätt knalligt, och mycket roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar