lördag 11 juli 2015

Vit skittle?

Efter neonbomben i förra inlägget så ville jag ha något lite lugnare. Men inte för tråkigt. Nu har jag nämligen gått på semester, och då har man ju chansen att tänja på gränserna lite. Så jag hittade några olika glitter. Jag trodde att alla var vita, de såg så ut i flaskan. Men det visade sig inte riktigt stämma när det kom till kritan.

Jag grundade med svart, för att få en bra kontrast.

Nubar - White Polka Dot
Ok, det här var seriöst svårt att fota, kameran ville inte fokusera på glittret. Men ni får ju en rätt bra uppfattning i alla fall. Det är alltså en klar bas, med små glitterpartiklar som skimrar i blått/grönt/silver, samt något större hexagoner som i flaskan ser vita ut, men på nageln mer är silver. Jag hade lite svårt att fiska upp hexagonerna först, så det blev tre lager till slut.

r Nr 4039 är inte vitt alls, det bara luras. I flaskan ser det ju ut att vara vitt glitter med lite enstaka guldpartiklar i. På nageln är det smockfullt med fina guldpartiklar och har lite enstaka större guldglitter. Var det vita tog vägen vet jag ärligt talat inte. Och det här är ett enda lager.

Gina Tricot - Snow
Snow är det första helt vita glittret hittills. Det är tre olika storlekar på glitter i en klar bas. Jag använde Ett enda lager, så det är rätt mycket glitter i basen.

Sephora - Twinkle, Twinkle
Ännu ett lack som inte alls är vitt. Twinkle, Twinkle blev nämligen riktigt snyggt blått när det lades över svart. Det är ett lager av det också, alltså en massa glass flecks i en klar bas. Jag undrar vad det lyfter fram för färg om man lägger det över andra basfärger?

HM - Glistening Ice
Sist ut är Glistening Ice. Som inte heller blev vitt på nageln, egentligen. Det ser mer silverfärgat ut. Och här var det verkligen smockat med glitter i basen, på bilden är det ett enda lager.

Från tummen: White Polka Dot, 4039, Snow, TwinkleTwinkle, Glistening Ice
Så av 5 glitterlack som jag tyckte såg vita ut när jag kollade på flaskorna så visade det sig att det bara var ett av dem som verkligen blev enbart vitt när det applicerades över en svart bas. Och det var nog faktiskt Snow som jag tyckte var snyggast idag. Twinkle, Twinkle är också väldigt läckert, men det är så långt ifrån var jag hade tänkt mig att det förtar charmen lite.

Uppdatering:
Så här ser lacken ut i dagsljus. Kolla vad snyggt Sephora-lacket är!

White Polka Dot, 4039, Snow, Twinkle twinkle, Glistening Ice

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar