torsdag 3 september 2015

Längsta uppehållet hittills?

Eh alltså, över en månad sen sista inlägget? Det är rätt så kasst faktiskt. Nu får jag ta och skärpa mig. Det börjar ju samlas en massa bilder på hög igen. Så ska det ju inte vara.


Collection 2000 - French Rose
Låt oss börja lite diskret med ett nudebeige lack som är tänkt att användas till franska manikyrer. Jag tänkte ha det som lite diskret underlack under glitter. På bilden är det två lager av French Rose, och det är knappt att det syns att jag har något alls på naglarna. Väldigt skirt mer andra ord. Men rätt så smidigt att arbeta med. Det fyllde sitt syfte, att vara grund till något mer färgglatt.

Sephora - Blue Topaz
Vi börjar med ett väldigt fint somrigt lack. Här är det två lager Blue Topaz över French Rose. Ett finskimrigt turkost lack med lite större och mörkare partiklar i. Jag blev riktigt förtjust i det här lacket. Det hade inte behövts någon bas här tror jag, det är täckande nog på egen hand.

Gina Tricot - Turquoise Dust
Jag matchade Blue Topaz med Turquoise Dust från Gina Tricot. Det är också ett fint lack, men mycket blekare och stillsammare. Det har lite samma koncept dock, finkornigt glitter med lite större partiklar inblandat. Det känns mycket grönare än sin kamrat.

Blue Topas, Turquoise Dust
Det som heter "Blue" känns turkost, och det som heter "Turquoise" känns grönt... Oh well, jag gillar dem båda två, och det här var en kombination som fick mig på bra humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar