måndag 7 september 2015

Nästan höst. Nästan

Den första september regnade det hela dagen. Det blåste och var kallt och allmänt otrevligt. Men sen svängde det så att det blev några fina soliga dagar igen. Nästan höst, men inte riktigt. Så jag drog på lite somriga färger på naglarna.

H&M - Undersea
H&M har gjort om hela sitt sminksortiment under sommaren. Helt nya färger och förpackningar. Jag är lite kluven till de nya lackflaskorna. De är snygga och man ser färgen bra, men de är inte lika smidigt packbara som de tidigare mer fyrkantiga flaskorna. Och de har satt lackets namn på en klisterlapp på sidan av flaskan, vad är oddsen för att den kommer lossna inom lackets livstid tror vi?

Färgen kan jag inte klaga på det minsta. Undersea är mycket, mycket snyggt havsblå och täckte utmärkt på två lager. Smidigt att få det jämnt, och inga problem med appliceringen. Klart godkänt.

G.N. Nail Polish - 29
I våras när jag surfade runt efter roliga lack i söta flaskor så hittade jag några exemplar av en lite mindre dödskalleflaska. Märket tycks vara G.N. Nail Polish, och lacken är numrerade, inte namngivna. Det här är nr 29 som är ett turkost metalliclack. Det täckte på två lager, vilket förvånade mig lite. Det var nämligen rätt billigt, och det brukar kunna innebära dålig kvalitet.

Undersea, 29
Undersea och nr 29 matchar varandra väldigt, väldigt väl färgmässigt. Den stora skillnaden är att nr 29 är mer metallic, medan Undersea "bara" skimrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar