torsdag 26 november 2015

Partyskittle!

För ett tag sen nu var jag på födelsedagskalas för en kompis. Kvällen till ära gjorde jag en glitterskittle över svart. Jag brydde mig inte om att ta någon bild på den svarta basen, sådana har jag visat förr. Vi går istället direkt på glittret.

Nails Inc - Old Street
Jag gillar att Nails Inc döper sina lack efter gatunamn. Men jag vet inte hur "Old Street" det här glittret egentligen känns. Det är både strängar och hexagoner, i flera olika färger. Ganska roligt. Jag lade ett lager över den svarta basen.

Viva la Diva - Moonlight Lady
Jag använde ett lager av Moonlight Lady också. Det blev ganska fint, men väldigt diskret inomhus. Det syns tydligare i dagsljus. Jag tror att det här är ett lack som skulle passa i en jellymacka.

H&M - Confetti Rain
Ett lager Confetti Rain blev mycket diskret. Det borde absolut visas upp mer. Kanske en vit bas skulle passa.

Nabi - New Pink Glitter
Hmm, på nageln såg ett lager av New Pink Glitter över svart mest silverfärgat ut... Det borde ges en ny chans över vitt istället. Det är flera olika storlekar och former på glittret, det är roligt.

La Femme - 169
Nr 169 är ett gammal lack. Det var gammalt och torrt redan när jag köpte det och det har inte blivit bättre... Det är en vagt lilafärgad bas med lila strängglitter i. Inget jättespännande, och här med ett lager över svart så syns det knappt alls. I alla fall inte inomhus...

Partyskittle utomhus.
Lack som inte kommer till sin rätt inomhus kan verkligen få hjälp av lite dagsljus! Från tummen till lillfingret är det:
Old Street
Moonlight Lady
Confetti Rain
New Pink Glitter
169.

Flera av dem ser mycket trevligare ut här än de gör på sina individuella bilder. "Tyvärr" var födelsedagskalaset inomhus på kvällen, så mina naglar var snyggast på vägen dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar