söndag 13 december 2015

Dålig timing

Jag har haft en riktigt trevlig helg med goda vänner. Tyvärr valde jag att avsluta den med att måla naglarna trots att jag egentligen var för trött. Så det ser ut som skrutt. Men det får man ta.

Depend - 372
Bah! Det här lacket och jag kom inte överens. Nr 372 är visserligen snygg, en gråblå bas med blått mikroglitter/skimmer i. Men det var lite skirt, så jag använde tre lager. Och det torkade långsammare än jag är van vid, så jag lyckats smudga flera naglar under tiden...


Claudia - Ice Glamour
Jag kom bättre överens med Ice Glamour. Det är skirt, men det var jag förberedd på. Tre lager fick det bli även här. Det är en fint blekblå bas med guldskimmer i. Det var lättare att arbeta med än Dependlacket, men jag fick "bald spots" på ett par ställen.

372, Ice Glamour
Ser ni ojämnheterna på långfingret och lillfingret? De tillkom under tiden jag fotade... Och det var ändå ett par minuter efter att jag hade haft på snabbtorkande överlack. Bah! Klockan är för mycket och jag är för trött för att göra om. Så jag får helt enkelt hoppas på att mina kollegor inte märker det imorgon. De brukar inte säga något om mina naglar i alla fall, så jag tror inte att de bryr sig så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar