söndag 27 december 2015

Julrött?

Ok, jag hade inte rött på naglar på julafton (det hade å andra sidan både min syster och mamma), men nu är det dags. Eller, riktigt rött blev det inte nu heller egentligen. Men det blev magenta i alla fall.



OPI - Meep-Meep-Meep
Jag trodde att Meep-Meep-Meep skulle vara lite rödare än det var, ärligt talat. Men det är ett rätt så tjusigt djupt magentafärgat lack med matchande glitterpartiklar. Det ger lite av ett skimmerutseende snarare än glitter, eftersom partiklarna är rätt små. Två lager blev det.

MNY - 265
Ok, jag listade ut på förhand att nr 265 inte var mörkrött. Om inte annat så är det så skirt att det inte blir rött på egen hand Här är det tre lager, och som ni ser är det mer rosa/magenta än rött. Men det är helt ok. Om man lägger det över ett rött lack så får man nog fram holopartiklarna tydligare.

Meep-Meep-Meep, 265
Ok, i det här ganska kalla lampljuset är det magenta, helt klart. I halvdunklet i resten av lägenheten ser det mer rött ut... Det är inte en färgskala jag använder så ofta. Det är fina lack, men jag är inte övertygad om att jag gillar det på mig. Vi får väl se hur jag känner inför dem i dagsljus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar