måndag 21 december 2015

Sluttampen

Nu börjar det närma sig jul på allvar, i alla fall enligt kalendern. Jag väntar på ett sista paket på posten, i övrigt är klapparna inslagna och klara. Det är en lite konstigt december i år. Igår var det 14 grader varmt och sol... Men jag har försökt peppa julkänsla med julmusik istället. Det är också lite konstigt, i år har jag inte sjungit på en enda julkonsert. Men jag har å andra sidan varit och lyssnat på två konserter, en musikgudstjänst och ett luciatåg.

Igår julpyntade jag hemma, både lägenheten och naglarna.

HM - Amaranthine
Amaranthine var något lite åt det skira hållet, och jag målade naglarna i ganska dåligt ljust. Därför blev det tre lager för att jag skulle vara helt säker på att det täckte ordentligt. Det är en fin rödrosa bas med ett guldigt skimmer i som tyvärr inte syns särskilt bra på bilden. 


HM - Dragon's Hoard
Dragon's Hoard är som det låter en hög med guld. Det är som ni ser ett guldigt glitter som drar lite åt grönt. Jag använde två lager över ett lager Amaranthine. Det är olika storlekar och former på glittret, en del bitar är mer som folie nästan. Och det är fina småpartiklar i andra färger också, jag gissar att de ska föreställa ädelstenarna i drakens skatthög. Jag gillar det.

Amaranthine, Dragon's Hoard
Rött och guld, det är väl ganska lagom juligt? Nu återstår bara några små arbetsdagar kvar innan julledigheten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar