tisdag 23 februari 2016

Mer lilarosa?

Ok, nu blir det två inlägg i rad med lack i samma färgfamilj. I alla fall på ett ungefär. Men det får man leva med. Jag kan avslöja att i verkligheten så hade jag silverholosarna mellan förra inlägget och det här inlägget. Och där har jag alltså avslöjat att jag inte bloggar i realtid... Men det visste ju alla redan.


Essie - Angora Cardi
Angora Cardi kom i höstkollektionen 2009. Jag vet inte exakt hur länge jag har haft det, men bra länge. Jag har tittat på det många, många gånger, men aldrig riktigt känt för det. Nu var det dags. Det är två lager, och det var lätt att lacka med. Inga problem. Det blev något mörkare och något "piggare" på nageln än jag trodde. Det är en lite svår färg att sätta ord på. Den är liksom mörkt gammelrosa, funkar det? Med en dragning nästan lite åt det bruna hållet.

G.N. Nail Polish - 36
Ännu en dödskalle, men inte från Glam of Sweden den här gången utan från G.N. Nail Polish. Flaskorna från G.N. är mindre än de från Glam of Sweden. Flaskan har nummer 36, och jag köpte den via nätet för att jag tyckte att det var lite roligt att ha en dödskalleflaska med "hjärnrosa" lack i. Kanske en smula morbid tanke... Två lager täckte bra, och det var också lätt att lacka med. Det är en mer klassisk gammelrosa/skär färg.

Angora Cardi, 36
Och här är de tillsammans. När man ser dem sida vid sida så ser Angora Cardi mycket mer lila ut, och jag föredrar nog faktiskt att se det så, än helt på egen hand. I annat ljus ser båda lacken mer brunaktiga och lite tråkiga ut faktiskt. De tjänar verkligen på att ha bra ljus. Kanske är det orättvist av mig att använda dem nu när det är vintertråkigt ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar