fredag 13 maj 2016

Bomber och granater

L'Oreal har släppt lack i en snygg flaskform, som påminner mig om handgranater...

L'Oreal - Gris Décadente
Gris Décadente, "dekadent grå" är snyggt varmgrå, och täckte utmärkt på två lager. Den är parfymerad, och fick mig att tänka på typ PimPim, ni vet tablettasken med hallonbåtar?

L'Oreal - Vert Absynthe
Vert Absynthe, "Absintgrön", är militärgrön, också varmt tonad. Den täckte också på två lager, och är också parfymerad. Det är något godisartat den luktar, men inte riktigt likadant som den gråa. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det. Efter ett par dagar bestämde jag mig för att blinga till det lite.

Mi Ny - I Love Hong Kong
Ett lager I Love Hong Kong över Vert Absynthe. Det är ett guldlack med strängglitter i, och med en tydlig grön ton. Så det passade riktigt bra tycker jag.

Vert Absynthe, I Love Hong Kong

Jag gillar kombinationen, och jag gillar att det inte syns särskilt tydligt att det är strängglitter i glittret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar