fredag 13 maj 2016

Havsblått

De här lacken får mig att tänka på hur havet ser ut i reklam för resor till typ Karibien eller Thailand eller något. Någonstans varmt och skönt.

Spoiled - Plenty of Fish in the Sea
Här fick det bli tre lager för att det skulle bli helt jämnt och täckande. Lacket är alltså en smula skirt. Men snyggt. Jättefin blågröna skiftningar med skimmer i.

Heartshaped - 1
Jag vet inte vad det här märket heter på riktigt, men eftersom flaskan är hjärtformad (och korken ser ut som en ros) så kallar jag det för Heartshaped. Jag använde två lager, men det var snudd på att det hade räckt med ett enda. Och ja, jag borde ha städat upp ordentligt innan jag fotade, men nu gjorde jag inte det.

Plenty of Fish in the Sea, Heartshaped 1

I verkligheten är skillnaden mellan lacken tydligare. Plenty of Fish in the Sea är ljusare, grönare och slätare, medan Heartshaped 1 är lite mörkare blått och lite mer grovkornigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar