söndag 15 maj 2016

Neondags

När solen skiner är det dags att ta fram neonerna. Jag valde att grunda med vitt.

Alpha Beauty - 104
Först ut är nr 104 från Alpha Beauty. På nageln, över vitt, kändes det mer som en gul överstrykningspenna än det coola gröna som man ser i flaskan. Det kanske skulle göra sig bättre över en annan basfärg. Jag använde två lager, och det var inga problem med att få det att täcka eller så. Det var bara färgen som jag inte blev fullt lika nöjd med som jag hade hoppats.

G.N. Nailpolish - 23
Nr 23 från G.N. Nailpolish är grönare. Men å andra sidan inte riktigt lika neonig. Jag använde två lager här också, över vitt.

Nackdelen med att ha först två lager vitt och sen två lager färg är ju att det blir rätt så tjockt med lack till slut (lägg till baslack och överlack också så är vi uppe i sex lager...) Det märktes tyvärr genom att lacken hann bli ojämna för att jag stötte i saker innan jag fotade dem.

104, 23
Just problemet med att jag sabbade naglarna innan de hade torkat ordentligt är anledningen till att jag här visar upp högerhanden istället för den vanliga vänstern. Den höll sig helt enkelt snyggare lägre, hur nu det gick till... Det här var definitivt en "in your face"-manikyr. Mycket ljus och glad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar