torsdag 9 juni 2016

On a roll!

Jag lyckades ha en uppgift som tvingade mig att sitta still vid datorn hemma, så jag passade på att fixa naglarna under vänteperioderna som uppgiften ledde till. Strålande.

H&M - Spanish Bluebell
Det här lacket föll jag pladask för. Vilken fin blå färg! Två lager täckte strålande, och färgen får mig att tänka på förgätmitejblommor. Spanish Bluebell är en sorts blåklocka, så blomman i sig är inte alls lik, men färgen.

Sephora - Tudo Bemi!

Och snarlikt, men kanske något lite ljusare, är Tudo Bem! från Sephora.  Tudo Bem är portugisiska och betyder "allt väl", har jag googlat reda på. Det är en hälsningsfras som används både som fråga och svar "Tudo Bem?", "Tudo Bem!". Lite som franskans Ca Va. Det var snudd på att det räckte med ett enda lager, men jag valde att använda två för att få det lite mer slittåligt.

Spanish Bluebell, Tudo Bem!

Tudo Bem! är unset blåare, medan Spanish Bluebell är något mer lila. De är riktigt, riktigt snygga båda två, och passar tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar