fredag 5 augusti 2016

Gräsgrönt och rosa tår

Det dröjde väldigt länge innan jag målade tånaglarna i år, jag är inte riktigt säker på varför. Det är ju lite trevligt med målade tånaglar i sandaler.

Men först

OPI - My Gecko Does Tricks
My Gecko Does Tricks är lite åt det skira hållet, så för att få djup i färgen använde jag tre lager. Det vore roligt att testa bara ett lager över svart och se hur det blir.


H&M - Metallic Matcha

Här räckte det å andra sidan med ett lager. Metallic Matcha var grymt välpigmenterat. Det är en ganska blek färg, och eftersom det är ett metallic-lack så hade jag lite problem med att penselstråken syntes. Men det var snyggt.




Och nu då, den obligatoriska varningen för tår. 






Känsliga tittare bör nu lämna bloggen.





Är alla med på att det visas lite tår strax?





Ok då, ni har blivit varnade.





Hello Kitty - Meltdown

Jag hade lite problem med det här lacket faktiskt. Det har stått ett tag, så det var lite tjockt och svårarbetat. Och det är bökigare att måla tår än naglar.Det är mycket mindre yta, och den är svårare att nå på ett bekvämt sätt... Men till slut så fick jag på två hyfsat jämna lager, och nöjde mig med det. Det är bra täckning, men lite ojämnt kanske. Oh well. En fördel med tår är ju att folk inte kommer lika nära dem som de gör med händerna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar