onsdag 10 augusti 2016

Höstregn

De senaste dagarna har det varit mulet, regnat och blåst. Idag tog jag på mig en tjock stickad tröja... Men ryktet säger att det blir mer sommarväder till helgen igen, vi får väl se.

Jag valde i alla fall lite svalare färger till naglarna idag.

HM - Milky Jade
Jag fick använda tre lager för att få det här fina pastellmingröna lacket att se jämnt ut. Det beror dock mer på att mina naglar är väldigt ojämna än på kvaliteten på lacket. Jättefin färg!

Kiko Milano - Honeydew Melon (694)
Det räckte däremot med två lager av Honeydew Melon, som torkar matt. Det är ett fint skimmer i det här lacket, så jag är frestad att lägga på ett lager överlack för att se hur skimret ser ut då. Men jag ska låta bli.

Milky Jade, Honeydew Melon
Skillnaderna mellan lacken syns tydligare i verkligheten. Förutom att Honeydew Melon är matt så är det ljusare och blekare. Milky Jade är mer tydligt grönt. De är ett riktigt snyggt par.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar