söndag 18 september 2016

Pigga upp mig!

Det har varit en del prat om stress på sistone också. Hur ser man varningstecknen för att man själv eller någon annan lever under negativ stress? Vad kan man göra för att motverka negativ stress? 

En sak som kom fram var att när man lever under långvarig (negativ) stress så är det lätt så att man slutar göra de saker som man tidigare fått glädje av. Slutar spela musik, slutar träna, vad det nu än är. Trots att det egentligen är något som man får energi av. 

Jag har känt mig stressad, och jag har målat naglarna mer sällan... Finns det ett samband eller är det bara ett sammanträffande? Vem vet? Men jag tänker åberopa Gibb's rule number 39.

Så när jag såg att världens bästa syster hade ett grymt snyggt nagellack på sig, och dessutom blev påmind om att jag har fått en flaska av just det lacket från henne så var det ju enkelt. Jag skulle minsann måla naglarna färgglatt och skimrigt snygga! Inte bara tycker jag om själva aktiviteten att måla naglarna, färgen kommer sen att pigga upp mig i flera dagar. 

Pure Ice - Lucky Charming
Lucky Charming är mycket varmare och gulare grönt än det ser ut på bilden. Grymt snyggt i solljus, jag ska försöka komma ihåg att ta en bild i dagsljus. Det är något åt det skirare hållet, så jag använde tre lager. Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar