lördag 3 december 2016

Julglitter

Depend har släppt en julkollektion med "Rough Glitter", dvs strukturlack. Jag passade på att testa ett par av dem till årets första julbord.

Depend - 5030 Mr Snowman
Två lager guldiga Mr Snowman blev rätt bra. Det finns en liten hint av VNL, men inte så att det stör, i alla fall inte om man inte håller upp naglarna i motljus. Ytan känns som en sockerbit. Men vem har sett en guldfärgad snögubbe?

Depend - 5034 Elf Kisses

Först nöjde jag mig faktiskt med ett lager av gröna Elf Kisses, och det är det som syns på bilden. Men sen lade jag på ett lager till. Det blev lite mörkare, djupare grönt då, men det behövdes inte för att vara heltäckande. 

Mr Snowman, Elf Kisses
Inte så dumt alls. Och rätt så passande till ett julbord kände jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar