torsdag 10 augusti 2017

Sommarkollektion, del 1

Jag hittade en sommarkollektion på Netto...
Boulevard de Beauté - Summer Collection

Det är 14 lack och ett överlack (som inte syns på bilden). Överlacket har jag inte testat, men jag har använt alla 14 färgerna. Ett par på tårna, och resten som lite skittle/ombre-liknande.

Barry M - Frost
Jag tyckte inte att de fem ljusaste passade riktigt bra ihop, så jag började med ett Barry M-lack, Frost. Det är en vit bas med vitt, blått och guldskimmer i. Jag använde tre lager, men två hade egentligen räckt.

Boulevard de Beauté - Trip to Paris
Trip to Paris är det ljusaste lacket i samlingen, ett mycket blekt persikorosa lack. För att få det jämnt använde jag tre lager.

Boulevard de Beauté - Satin Glaze
Sedan kom Satin Glaze. Det är ett skirt skimmerlack, som inte var läge att ha på egen hand. Så jag använde två lager över Trip to Paris för att få lite mer färg och ett fint skimmer.

Boulevard de Beauté - Peach Baby
Peach Baby klarade sig självt. Tre lager crème-lack i en skarpare orange ton.

Boulevard de Beauté - Sweet Mandarin
Och så den sista för den här omgången. Sweet Mandarin är också ett crème-lack, mennu rejält orange.

Sommarskittle i persikofärger.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar