söndag 17 september 2017

Grodgrönt

Eftersom det inte var särskilt mycket grönt i sommarkollektionen så tog jag fram några riktigt gröna lack efter den.

Ciaté - Palm Tree
Jag tror att Palm Tree är blekare och mer gult grönt än en riktig palm. Men helt säker är jag inte. Det är hur som helst rätt snyggt. Och heltäckande på två lager.

OPI - Green Come True
Jag blev lite förvånad över att Green Come True var ett jelly-lack. Jag hade trott att det skulle vara ett vanligt krämlack. Det är från en neon-kollektion, men särskilt neonigt känns det inte. Det är möjligt att det borde läggas över en vit bas för att komma till sin rätt. Här använde jag tre lager. 

Blackheart Beauty - Lime Splatter
Lime Splatter ska vara glow in the dark. Det såg jag aldrig riktigt. Men det var ju å andra sidan fortfarande sommar när jag hade det här, i slutet av juli. Så det kanske inte var optimala förhållanden. Jag använde ett tjockt lager över Palm Tree.


Palm Tree, Green Come True, Lime Splatter
Det är helt klart grönt, vilket var vad jag var ute efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar